Opening zwemseizoen buitenbad de Meermin 9 mei 2026

Zoals traditie getrouw hebben wij als MVSV ook dit jaar weer het zwemseizoen 2026 mogen openen. In de voorgaande jaren was dit onder leiding/toezicht van badmeester Leo Hollierhoek. Echter aan het einde van het zwemseizoen 2025 is badmeester Leo gaan genieten van zijn welverdiende pensioen, en is zijn functie als badmeester overgenomen door anderen.

Ook deze nieuwe badmeesters waren zeer enthousiast over onze aanwezigheid en hebben onze modellen met belangstelling bewonderd. Gezien hun positieve reacties  staan ze zeker open om deze leuke traditie ook in de komende jaren voort te zetten.

De voorgaande jaren hadden we niet te klagen over de weersomstandigheden en scheen het zonnetje uitbundig. Ook deze keer waren de weergoden weer in een goede bui en was het zonnetje weer uitbundig van de partij.

Nadat de accu’s waren aangesloten en het e.e.a. in gereedheid gebracht was konden we om 10:00 uur onze scheepjes te water laten en onze vaarkunsten vertonen. Dit was tevens een mooie gelegenheid om een tweetal scheepjes in aanbouw te testen op hun vaareigenschappen. Het nu nog op de MVSV werf in aanbouw zijnde en toekomstige bergingsvaartuig van MVSV de “Winni 1” heeft zijn eerste proefvaart – weliswaar nu nog even voortgesleept door de Grimmershörn – redelijk goed doorstaan. Er zijn zeker enkele verbeterpuntjes aan het licht gekomen, dat hoort erbij en daar wordt nu weer aan gewerkt. Dit alles werd natuurlijk gadegeslagen door de meegekomen partners en publiek.

Ook was er een heuse fotograaf (Hans Z) aanwezig om het hele gebeuren vast te leggen op de gevoelige plaat.

Tijdens het kennismakingsgesprek met de nieuwe badmeester kwam het ter sprake dat we in het verleden met de opening van het zwembad, het dekzeil met onze scheepjes op duwde, en zo op deze wijze het zwemseizoen als geopend werd verklaard. Dit zou zeer zeker een optie kunnen zijn om dit het volgende jaar weer nieuw leven in te blazen, dus gaan we dit zeker in gedachten houden.

Kortom, het was weer een leuke en gezellige ochtend, waar we onder het genot van een bakkie koffie en een versnapering weer van genoten hebben.

© Frank Wagtmans

Opening zwemseizoen buitenbad de Meermin 9 mei 2026
00.jpg
01.jpg
02.JPG
03.JPG
04.JPG
05.jpg
06.jpg
07.JPG
08.JPG
09.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.jpg

Terug naar Activiteiten 2026